Je bent hier: Home > Gezondheid > Huisarts & multivitamine
gezondheid preventie & anti aging

Henk Mutsaers
Aanmelden
Naam
Email

Skype Me!
Online via AOL chat










Wat weten Huisartsen van
multivitaminen, voeding
en antioxidanten?

Huisarts miskent mutivitaminen

Een onderzoek dat de Telegraaf 23-02-2005 publiceerde wees uit dat huisartsen weinig kennis hebben van multivitaminen en daar dan ook weinig mee doen in hun advies naar patiënten. Dit was de conclusie van professor Hermus Emeritus, hoogleraar aan de universiteit Maastricht. Slechts 30 procent van de artsen gaf aan de rol van multivitaminen als aanvulling op de voeding met hun patiënten te bespreken. Vitaminen helpen mensen niet alleen sneller te herstellen van een ziekte maar werken ook preventief.

Dit onderzoek kan ik uit eigen ervaring onderschrijven. In 2003 heb ik persoonlijk contact gezocht met meer als 400 artsen bij het introduceren van een nieuwe gepatenteerde vitamine analyse. Uiteindelijk mocht ik deze test komen toelichten bij slechts 15 artsen waarvan er inmiddels 2 daar actief mee aan het werk zijn gegaan. Dit terwijl er sterke aanwijzingen zijn middel grootschalige onderzoeken in het buitenland dat de voedingsstatus van de meerderheid geringe tot ernstige tekorten vertonen. Zelfs geringe tekorten kunnen indien niet gecorrigeerd tot gezondheidsproblemen leiden.

Het overgrote deel van de mensen die multivitaminen gebruiken nemen hun gezondheid beslissingen dus buiten hun arts om wat deze toch aan het denken zou moeten zetten?

Sterke groei voedingssupplementen verkoop door huisartsen
Voedingssupplementen leveranciers rapporteren een sterkere vraag naar de vakgroep huisartsen in Amerika. De verkoop verhoging wordt aangewakkerd door patiënten die bezorgt zijn over het gebruik van medicijnen vooral na het recent schandaal rond Vioxx. Bovendien zeggen de artsen in de U.S. harder te werken en veel minder te verdienen, de verkoop van voedingssupplementen is dan ook een welkome aanvulling op hun inkomen. Leveranciers en fabrikanten merkten op dat het verschaffen van meer wetenschappelijke informatie eveneens bijdroeg de directe verkoop via artsen te verhogen. Gedetailleerde informatie komt beschikbaar in het komende nummer van Nutritional Business Journal, Aanvullende en alternatieve geneeswijzen beschikbaar komen.

Tijdens mijn recente bezoek aan de States in oktober 2004 sprak ik een arts die buiten haar directe verkoop in de praktijk al voor meer als $100.000 dollar jaarlijks via haar persoonlijke website verkocht aan haar patiënten.
-Henk Mutsaers

* Studie multivitaminen Havard universiteit
* Aanvulling van de voeding: Waarom?
* Hoeveel mensen hebben tekorten aan vitaminen?
* Voeding nieuws
* Vitamine informatie
* Als u ziekt wordt, welke dokter kiest u dan?

Weet u wanneer een dieet gezond is, ... en waarom?
Vele mensen volgen een dieet om gewicht te verliezen, enkelen om gezonder te eten. Het volgen van een dieet kan echter een aanslag op uw gezondheid zijn indien daar de verkeerde ingrediënten in zitten. Bent u ook het zicht kwijt geraakt door de tegenstrijdige berichtgeving over wat een wel of niet gezond dieet is? Goed nieuws, er kan nu voor eens en altijd afgerekend worden met al die tegenstrijdige berichten door kennis te nemen van de grootste dieet studie ooit. Ontdek welke voeding een ziekte tot staan kan brengen of zelfs geheel kan omkeren! Waarom leest u hier niets over in de media? Ook het voedingscentrum zwijgt in alle talen?
Elke DOKTER, leraar, en ouders zouden dit moeten weten!

Terug naar boven





Zoeken in de 800 + pagina's van deze websites
Google