Je bent hier: Home > Gezondheid > Vitamine en vermoeidheid
gezondheid preventie & anti aging

Henk Mutsaers
Aanmelden
Naam
Email

Skype Me!
Online via AOL chat










Voedingssupplementen en
Chronische vermoeidheid
Vitaminepep jaagt vermoeidheid weg
Vitamine B12 supplementen

Onderzoek vitamine pep
Vitamine B12 in een hele hoge dosering vermindert de klachten bij het chronisch vermoeidheid syndroom ME. Dit blijkt uit een onderzoek van internist Theo Wijlhuizen van de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Vitamine in pilvorm
Tot nu toe is deze vitamine in pilvorm in ons land alleen in lage dosering, 0,1 milligram te verkrijgen. Uit verschillende tests blijkt echter dat mensen met klachten als extreme moeheid, hoofdpijn, spierpijn en moeite met zien een hoge dosering van 10 milligram nodig hebben.
Chronisch vermoeidheidsyndroom
In ons land lijden ruim 30.000 mensen aan deze ziekte. "Daarnaast klagen vele duizenden Nederlanders regelmatig bij de huisarts over uitputtende moeheid", weet de internist. Mensen met het chronisch vermoeidheidsyndroom hebben vaak een stofwisselingsstoornis waardoor zij een tekort aan vitamine B12 in de hersenen hebben.

Nieuwe antimoeheidpil
" Tot nu toe krijgen deze patiënten maandelijks een injectie met deze stof toegediend. Nu het middel vanaf volgende week bij de Nederlandse apotheken in pilvorm verkrijgbaar is wordt het voor een grote groep mensen toegankelijk", zegt Wijlhuizen. Volgens hem moeten al deze patiënten gedurende minstens één maand dagelijks de nieuwe antimoeheidpil slikken. "Het is natuurlijk niet zo dat ze ineens genezen zijn. Wel wijst dit onderzoek uit dat de klachten gedurende enkele jaren aanzienlijk afnemen", zo stelt de internist.

Groeiende groep vermoeide mensen
Behalve voor de groeiende groep vermoeide mensen in ons land, is het middel ook effectief gebleken voor mensen met een depressie en dementerende ouderen. Over bijwerkingen van dit product is niet veel bekend.

de Telegraaf 16-04-2003 door Mirjam Brinks

Het is in wetenschappelijke kringen algemeen bekend dat ongeveer 70 procent van de bevolking in de V.S. risico loopt door langdurige vitamine en mineralen tekort. Tekorten die het efficiënt functioneren van het lichaam en het vermogen om verzet te bieden tegen ziekten nadelig kunnen beïnvloeden. Het gebruik van onze producten is één manier om deze verbijsterende statistiek te helpen verlagen. Een andere manier is uw intracellulaire vitamine tekorten en totale antioxidantfuncties vast te stellen. Hoewel het vroeger onmogelijk was vast te stellen hoe vitamines, mineralen, aminozuren en antioxidant systemen werkelijk functioneren in uw witte bloedlichamen (lymfocyten), kunnen de tekorten nu precies opgespoord worden vóórdat ze hun bijdrage leveren aan klinische problemen ... door gebruik van de ' Essential Metabolics Analysis (EMA) bloed test', een gepatenteerde diagnostische test die door Spectra Cell aangeboden wordt.Voor meer informatie over SpectraCell


Nieuw Onderzoek Zegt: 'Neem Dagelijks Uw Multivitamines'
Een onderzoek dat in juni 2002 in het 'Journal of the American Medical Association' gepubliceerd werd heeft uitgewezen dat 'Alle volwassenen elke dag multivitamines moeten nemen.' Volgens dit artikel is deze aanbeveling gebaseerd op onderzoek dat 'het nemen van multivitamines de kans op een aantal chronische ziekten waaronder hart- en vaatziekten, sommige soorten kanker en osteoporosis vermindert.' De markt is verzadigd van eendags vitaminen. Wat moet u dus kiezen? Maakt uw beslissing eenvoudig. Ons product bevat een mengsel van plantaardige voedingsstoffen zoals die in sommige fruit- en groentesoorten gevonden wordt. Deze stoffen verhogen nog meer de antioxiderende effecten. Daarbij komt ook nog aangetoond is dat deze stoffen een gezonde celactiviteit te bevorderen, terwijl andere stoffen het hart- en vaat systeem helpen.Volg het advies van 'The American Medical Association' en neem uw multivitamines elke dag in.

Terug naar boven





Zoeken in de 800 + pagina's van deze websites
Google