gezondheid preventie & anti aging

Henk Mutsaers
Skype Me!
Aanmelden
Naam
Email

Online via AOL chat















 Speciale opvang na Herseninfarct
van levensbelang 


* Eerste hulp na Stroke / herseninfart / beroerte belangrijk.
* Magnesium na hersenbloeding redt levens.
* Magnesium gehalte.
* Verschil hersenbloeding en beroerte

Herseninfarct - Beroerte

Jaarlijks kan het leven van honderden mensen die getroffen worden door een beroerte gespaard worden, als ziekenhuizen worden ingericht met een gespecialiseerde afdeling voor de eerste opvang van deze patiënten.

Stroke units
Het percentage patiënten dat aan de gevolgen van een herseninfarct overlijdt of invalide raakt daalt van 67 naar 62 procent als de kwaliteit van de zogeheten stroke units worden verbeterd en hun aantal wordt uitgebreid. Concreet gaat het daarbij om 1800 mensen die de dood of een ernstige handicap bespaard wordt. Dat blijkt uit een onderzoek van de Nederlandse Hartstichting. Momenteel beschikken 67 van de 100 Nederlandse ziekenhuizen die daarvoor in aanmerking komen over een dergelijk gespecialiseerde afdeling. In Nederland worden ieder jaar 30.000 mensen voor het eerst door een beroerte getroffen. Een snelle diagnose en start van de behandeling binnen drie uur na de beroerte zijn voor hen van levensbelang.
Bron: de Telegraaf 20-01-2000 pagina T6

* Toen mijn vrouw op vrijdag 14 November 1997 een herseninfarct kreeg moest ze ruim drie dagen wachten.(er was feest in het Ignatius ziekenhuis Breda) Nadenken over deze zaken ga je meestal pas als het je persoonlijk treft. Voorlichting over preventieve gezondheid is nog steeds een dogma: Eet gezond en veel bewegen. Belangrijk voor u om te weten is dat onderzoeken, ook in Nederland, aantonen dat voeding-suppletie geen luxe is maar bittere noodzaak. Dit is te lezen in het blad Medisch Dossier van maart 2003: "Desastreus mismanagement van onze landbouwgrond en intensieve landbouwmethoden hebben ertoe geleid dat ons voedsel van dermate povere kwaliteit is dat vitaminesupplementen geen overbodige luxe maar een bittere noodzaak zijn voor een goede gezondheid". Biologische landbouw en verbouwen in eigen tuin ten spijt, beiden zijn slechts weinig beter af. -Henk Mutsaers


Magnesium vermindert schade hersenbloeding.

Sterfte kwart lager dankzij gebruik goedkoop middel.

Magnesium red levens van patiënten die een hersenbloeding hebben gehad. Patiënten die na een hersenbloeding magnesium krijgen toegediend hebben maar liefst 25 procent minder kans om te overlijden. Ook lopen ze aanzienlijk minder risico op zware handicaps.

Dit blijkt ui een onderzoek van Walter van den Bergh, neuroloog in het Universitair Medisch Centrum Utrecht, waarvan de resultaten vandaag worden gepubliceerd in het medisch wetenschappelijk tijdschrift Stroke. Magnesium verkleint de kans op een herseninfarct door zuurstof gebrek in de hersenen na een hersenbloeding met ruim 30 procent. Hierdoor daalt het aantal patiënten dat drie maanden na de hersenbloeding is overleden met een kwart. Een belangrijk deel van de hersenschade ontstaat vaak pas na de bloeding. “Een deel van de hersenvaten vernauwt zich als reactie op de bloeding. Zo ontstaat zuurstoftekort wat tot extra hersenschade leidt”, legt van den Bergh uit.

Ieder jaar krijgen ruim 7000 mensen in ons land een hersenbloeding. Bij 1500 van deze patiënten is sprake van een hersenvliesbloeding, een type dat vooral relatief jonge mensen treft. Hun gemiddelde leeftijd is 55 jaar. De helft van deze mensen overlijdt binnen drie maanden. Van diegene die blijven leven kampt de helft met zeer zware handicaps waardoor men veelal in een verpleegtehuis terecht komt. Het veilige en goedkope middel magnesium kan deze ernstige schade enorm beperken. Uit het onderzoek blijkt dat magnesium de schrikreactie van de bloedvaten in het hoofd tegengaat waardoor een belangrijk deel van de schade wordt beperkt. “Achttien van de 140 patiënten die magnesium kregen herstelden zelfs volledig”, zegt de neuroloog. Op dit moment loopt een internationaal onderzoek om te kijken of patiënten dit na een hersenbloeding standaard toegediend moeten krijgen. Bron: de Telegraaf 02-05-2005 door Miriam Brinks


Magnesium gehalte:
Het magnesiumgehalte is net als calcium zeer belangrijk voor de spierfunctie. Een laag gehalte gaat gepaard met spierkrampen, verminderde spierconditie, vermoeidheid, humeurigheid, premenstruele klachten bij vrouwen, onregelmatige hartslag, verhoogde bloeddruk, nierstenen en hartklachten.

magnesium: mmol / Ltr norm 0.70 - 1.05


Verschil herseninfarct en een beroerte
Een hersenbloeding en een beroerte zijn niet hetzelfde. Bij een hersenbloeding knapt er een bloedvat en stroomt er bloed in de hersenen. Een bloedvat kan knappen als gevolg van een aanlegstoornis, een ongeval of doordat het vat in een slechte staat is door bijvoorbeeld te hoge bloeddruk. Door een bloeding kan er zich bloed ophopen in het hersenweefsel. Hierdoor kan de zuurstofvoorziening van de hersenen in gevaar komen. Zo kunnen dezelfde verschijnselen optreden als bij een beroerte. Maar een bloeding kan ook andere verschijnselen veroorzaken zoals plotselinge hoofdpijn, gevolgd door braken en sufheid.

Bij een beroerte is er sprake van een onderbreking van de bloedtoevoer naar de hersenen. Met als gevolg zuurstoftekort.


Het is in wetenschappelijke kringen algemeen bekend dat ongeveer 70 procent van de bevolking in de V.S. risico loopt door langdurige vitamine en mineralen tekort. Tekorten die het efficiënt functioneren van het lichaam en het vermogen om verzet te bieden tegen ziekten nadelig kunnen beïnvloeden. Het gebruik van onze producten is één manier om deze verbijsterende statistiek te helpen verlagen. Een andere manier is uw intracellulaire vitamine tekorten en totale antioxidantfuncties vast te stellen. Hoewel het vroeger onmogelijk was vast te stellen hoe vitamines, mineralen, aminozuren en antioxidant systemen werkelijk functioneren in uw witte bloedlichamen (lymfocyten), kunnen de tekorten nu precies opgespoord worden vóórdat ze hun bijdrage leveren aan klinische problemen ... door gebruik van de ' Essential Metabolics Analysis (EMA) bloed test', een gepatenteerde diagnostische test die door Spectra Cell aangeboden wordt.Voor meer informatie over Spectra Cell, inclusief prijsinformatie, bezoek de Spectra Cell website


Nieuw Onderzoek Zegt: 'Neem Dagelijks Uw Multivitamines'
Een onderzoek dat in juni 2002 in het 'Journal of the American Medical Association' gepubliceerd werd heeft uitgewezen dat 'Alle volwassenen elke dag multivitamines moeten nemen.' Volgens dit artikel is deze aanbeveling gebaseerd op onderzoek dat 'het nemen van multivitamines de kans op een aantal chronische ziekten waaronder hart- en vaatziekten, sommige soorten kanker en osteoporosis vermindert.' De markt is verzadigd van eendags vitaminen. Wat moet u dus kiezen? Maakt uw beslissing eenvoudig. Onze antioxidant bevat een mengsel plantaardige voedingsstoffen zoals die in sommige fruit- en groentesoorten gevonden wordt. Deze stoffen verhogen nog meer de antioxiderende effecten. Daarbij komt ook nog aangetoond is dat deze stoffen een gezonde celactiviteit te bevorderen, terwijl andere stoffen het hart- en vaat systeem helpen.Volg het advies van 'The American Medical Association' en neem uw multivitamines elke da
g in.

* Framingham studie: Meest uitgebreide studie naar hart ~ vaatziekten en herseninfarcten
* Hart en vaat ziekten en medicijngebruik
* Oorzaak hartinfarct: studie wijst uit in 52 landen dat.......
* Doodsoorzaak acuut hartinfarct in Nederland
* Hart en vaatziekten preventie
* Hart en vaatziekten: Hoge bloeddruk is een sluipmoordenaar
* Herseninfarct / hartaanval: Roken een dodelijke veslaving
* Hart en vaatziekten en de rol van antioxidanten
* Toen mijn vrouw een herseninfarct kreeg zei de arts...

Zoeken in de 800 + pagina's van deze websites
Google

 
Terug naar boven